Jeśli właścicielem jest osoba prywatna nieprowadząca działalności, nie ma konieczności wystawiania faktur. W takim przypadku wypłata odbywa się automatycznie na podstawie wygenerowanego rozliczenia. Właściciel otrzymuje szczegółowe zestawienie przychodów i potrąceń wraz z przelewem.
W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, przed zrealizowaniem płatności czekamy na poprawnie wystawioną fakturę VAT zgodną z wygenerowanym rozliczeniem.
Uzasadnienie
W sytuacji, w której właściciel nieruchomości nawiąże z nami współpracę i posiadany lokal przekaże w nasze zarządzanie, to Rentujemy.pl staje się odpowiedzialne za podpisanie umowy z gośćmi apartamentu, którzy wynajmują go np. w ramach wakacyjnego, weekendowego lub korporacyjnego pobytu. Jest to wówczas usługa najmu krótkoterminowego, który opodatkowany jest stawką VAT 8%.
Jednak sama współpraca pomiędzy RENTUJEMY a właścicielem opiera się na prowizyjnej umowie najmu długoterminowego lokalu, czyli jest ona opodatkowana na poziomie 23%. W sytuacji, gdy właściciel jest czynnym płatnikiem VAT rozliczenie pomiędzy nim a Rentujemy następuje na podstawie standardowej faktury VAT. Właściciele/Firmy, niebędący czynnymi podatnikami VAT, mogą dokumentować należne im wynagrodzenie za pomocą rachunku/faktur (bez VAT).
Co powinno znaleźć się na fakturze?
Aby zapewnić prawidłowe rozliczenie, faktura powinna zawierać następujące informacje:
Identyfikator rozliczenia (Payout ID) – można go znaleźć w otrzymanym rozliczeniu.
Data wykonania usługi – prosimy o wpisanie ostatniego dnia okresu rozliczeniowego lub wskazanie całego miesiąca jako usługi ciągłej.
Adres apartamentu – dokładna lokalizacja nieruchomości, której dotyczy rozliczenie.
Na rozliczeniu znajdziesz te dane w lewym górnym rogu:
Dokładność tych danych usprawnia proces księgowy i pozwala uniknąć opóźnień w płatnościach.